مصاحبه ساز تالشی با بانوی هنرمند تالشی ری را

1,649

مصاحبه ساز تالشی با بانوی هنرمند تالشی ری را

درود به مخاطبین گرانقدر و عزیز سایت ساز تالشی
بنده سعید بختیاری ، مجری گروه ساز تالشی امروز برای شما از یک بانوی هنرمند تالشی مصاحبه‌ای دوستانه تهیه کردم از تهران
پس با ما همراه باشید…
💢 سلام خودتون رو معرفی کنید :
درود از دعوت شما جناب بختیاری برادر هنرمندم ، من ری را هستم
💢 اصالتا کجایی هستید :
متولد اسالم تالش هستم و در حال حاضر ساکن شهر تهران
💢 استارت کار شما کی بود :
از سال ١٣٨۶ تا ١٣٩٠ دوره آموزشی ردیف سه تار به روایت میرزا عبدالله نوری را نزد سرکار خانم زهره طاهری از شاگردهای استاد شکارچی آموختم و بعدها نزد حسین روزبهانی از نوازندگان خوب تار تکمیلش کردم. دوره های ردیف آوازی را نیز حدود هفت سال است که نزد اساتید همچون : علی یاری پور، فایزه کامیاب، سولماز بدری ،آساره شکارچی و اخیرا نزد رضا جواهری آموزش میبینم .در کارگاه های صدا سازی کامران عروج زاده و همای عزیز نیز حضور داشته ام . در حال حاضر بر آموزش هفت دستگاه آواز ایرانی تمرکز دارم و در کنار آن به اجرای قطعات و تصانیف تالشی آثار اساتید گرانقدر تالشی (زنده یاد قسمت خانی و هادی حمیدی عزیز) می پردازم .
💢 چرا موسیقی تالشی رو انتخاب کردید :
شنیدن قطعات استاد قسمت خانی مرا عاشق موسیقی زادگاهم کرد و به صورت جدی به دلیل هویت اصلی و زبان مادری ام موسیقی فولکلور تالشی را دنبال خواهم کرد که برای شروع آهنگی به نام “خاطیره” رو با خانم زهرا کامیاب از مرحوم استاد خانی هم بازخوانی کردم. در حال حاضر مشغول فراگیری دستان های مقامی تالش هستم و تمایل دارم در این زمینه فعالیت گسترده ای داشته باشم .
💢 هدفتون برای آینده چیه :
هدفم حفظ و ارتقاء آثارموسیقی با ارزش زادگاهم هست، دلم میخواهد من هم سهمی را در معرفی موسیقی تالشی در جوامع هنری خارج از سرزمین تالش داشته باشم و به عنوان یک زن تالشی گنجینه های موسیقی تالشی به گوش همه برسانم
💢 خانوادتون چه نظری دارن :
همسرم مشوق اصلی و حامی من در این زمینه بوده و هست که همواره قدردانش هستم و خیلی خوشحالم که همیشه کنار خودم دارمش.
💢 پیامتون برای مخاطبین ساز تالشی چیه :
از مردم عزیز تالش زبان خواهشمندم هنرمندها را مورد حمایت قرار بدن، یقیناً اساتیدی بزرگ تالش تکرار نشدنی هستن و در کنار حمایت اساتید، حمایت از جوانان و بویژه بانوان را که با محدودیت های فراوانی روبه رو هستند. چون میدانم تالش بانوان هنرمند و توانمندی را دل خود دارد.
💢 و کلام آخر خانم ری را :
خواهش دارم مسیر فعالیت هنری را برای بانوان تالشی تسهیل کنید. زبان موسیقی بهترین راه ارتباط بین فرهنگی اقوام و ملل مختلف است و یقیناً اشاعه موسیقی زیبای تالشی می تواند به غنای جایگاه سرزمین با اصالت تالش کمک کند.
کاری از گروه ساز تالشی

مصاحبه ساز تالشی با بانوی هنرمند تالشی ری را

برچسب ها

سایر آهنگهای

دیدگاه ها

  1. شاهین
    ۰۱ آذر ۰۲

    صداشون فوق‌العاده پراحساس و مخملی. موفق باشند بانوی خوش صدا

تلگرام ساز تالشیاینستاگرام ساز تالشی