بیوگرافی حامد رضوان طلب

1,838

🖋او درسال ۱۳۶۳در گیلان متولد شد یکساله بود که به همراه خانواده اش به تهران مهاجرت کرد

🖋پدرش ( حاج جمشید رضوان طلب ) از مداحان بنام گیلان بود لذا سبب شد که حامد از ۸ سالگی نزد پدرش با آواهای مذهبی و عرفانی آشنا شده و آواهای تالشی را نیز بصورت سینه به سینه بیاموزد

🖋۱۷ ساله بود که به همراه برادر بزرگش (جابر ) به کلاس آواز میرفت اما بدلیل نامساعدی شرایط آنروزها موفق نشد آواز را ادامه دهد.
سپس در سن ۱۸ سالگی  به خدمت نظام وظیفه اعزام شد 🖋اما درطول خدمت نیز درایام مختلف میخواند و در اذان گفتن به سبک استاد مرحومان رحیم وسلیم موذن بسیار تبحر داشت.

🖋پس از دوسال خدمت سربازی دوباره شروع به تحقیق در آواهای تالشی نمود و با پرده ها و سبک های مختلف تالشی آشنا شد
دوباره جسته و گریخته به آواز پرداخت هم بصورت حضوری و هم گوشی.

🖋درسال ۱۳۸۷ با جناب محسن بهرامی آشنا شد و اولین آلبوم تالشی (عاشورایی) را با ایشان شروع کرد و درسال ۱۳۹۰َ با استاد جواد عزیزی آشنا شد. (که از نوازندگان بسیار خوب دیوان و تمبور و اهل کرمانشاه است)
وشروع به آلبوم موسیقی تالشی نمود
حدود۱سال تحقیق و از استاد انوش نازیابی چندین ترانه ی تالشی دریافت و آلبوم تالشی بهاره گل بازحمات بی دریغ استاد جواد عزیزی و محمد جاسمی وارد بازار شد و همزمان از رادیو آوا پخش میشد
استاد علیرضا صنعتی که از نوازندگان بنام نی که اهل کرمانشاه و جناب شمسای درپخش این آلبوم ازصداوسیما با او همکاری بسزایی داشتند.

🖋سال ۱۳۹۳َ با آقای راشد مسعودی که اهل گیلان و تالشی بود آشنا شد و با درخواست استاد سید جهانبخش مرشدی (شاعرتخلص فرهاد) البومی به زبان فارسی شروع نمودند.

🖋او سال ۹۴ هم یک اجرای زیبای عاشورایی به سفارش جنابان  (افشین و یاسر کرم زاده) بنام  غیبه نیدو (ندای غیب) با شعر استاد (مرحوم قربان علی ناصر اوف ) از شعرای بنام شوروی سابق کشور تالش شمالی اشغالی (آذربایجان فعلی) انجام داد  که از رادیو برون مرزی پخش و به دست تالشان ساکن کشور آذربایجان و بلاروس و روسیه رسید.

🖋در زمستان ۹۵ هم یک کارتالشی از ساخته های استاد( مهراب مسرور ) و اجرایی دیگر بنام  «شهر و دیار » از ساخته های استاد ( بهرنگ مفیدی ) باشعری از استاد انوش نازیابی واستادمهراب مسرور که هر دو به سفارش صدا سیمای مرکز گیلان بود. که در حال حاضر مرتب از سیما و رادیوی گیلان پخش میشود.

🖋در تابستان ۹۵ با سرپرستی (میلاد داول) به سلیمانیه و رانیه کردستان عراق رفتند واجرای بی نظیری بزبان تالشی داشتند 🖋و خرداد َ۹۶ به سرپرستی ( پژمان چراغی ) به قزاقستان دعوت و در آنجا نیز اجراهای بی نظیری به گویش های مختلف اقوام ایرانی اعم از : ( فارسی.تالشی.کردی.گیلکی.لری خراسانی …… و اجرا نمودند. که بسیار مورد استقبال مردمان آن سرزمین قرار گرفتنند.

🖋حامدرضوان طلب جزء اولین کسانی است که حدود ۲۰ سال پیش بعد از استاد حبیب عاشوری و پدرش استاد (حاج جمشید رضوان طلب) در ایام ماه محرم به زبان تالشی مداحی می کند.

🖋لازم به ذکر است که اشعارتالشی مذهبی و عاشورایی که می خواند از سروده های خود او است. 🖋 حامد رضوان طلب به غیر از گویش گیلکی و تالشی به گویش های اقوام ایرانی تبحر خاصی دارد. 🖋 در حال حاضر اکثر ترانه های او در صدا و سیمای تهران وگیلان از شبکه های مختلف پخش می شود.

بیوگرافی حامد رضوان طلب

برچسب ها

سایر آهنگهای

دیدگاه ها

تلگرام ساز تالشیاینستاگرام ساز تالشی