سخنی چند از مرحوم قسمت خانی

3,229

سخنی چند از مرحوم قسمت خانی

 

درود خدمت شما همراهان گرامی گروه ساز تالشی
بنده سعید بختیاری ، مجری سایت ساز تالشی امروز برای شما از مرحوم استاد قسمت خانی صحبت میکنم ، اطلاعاتی که از آن سخن میگوییم از زندگی ایشان است .
پس با ما همراه باشید…
.
💢نام قسمت خانی ، متولد ۱۳۲۳ در شهرستان تالش ، خنیاگر ‌و آوازه‌خوان منطقه تالش ، تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان خواننده ترانه‌ها و نغمه‌های منطقه خود شهرت داشت .
💢 بعد از انقلاب نخستین بار توسط جهانگیر نصری اشرفی، فرهنگ پِِژوه به جامعه موسیقی شناسانده شد و مجموعه‌ای از آوازهای او در آلبومی از سوی انجمن موسیقی ایران منتشر شد.
💢 استاد خانی در مجموعه برنامه‌های جشنواره موسیقی فجر و به خصوص جشنواره موسیقی نواحی کرمان به جامعه هنری بیشتر شناسانده شد.
💢 قرار گرفتن در حلقه ی ۳۶ استاد برتر موسیقی نواحی ایران – کرمان در سال ۱۳۸۳، حضور در جشنواره موسیقی فجر ۱۳۸۵، اجرا در جشنواره « آواهای روحانی زمین » فرانسه ۱۳۸۶ و کسب مقام نخست آواز نواحی ایران – جشنواره سراج خراسان ۱۳۸۷ و اجرا در جشنواره بزرگ فرهنگ ایران – بلاروس – ۱۳۹۰ از جمله توفیق‌های این هنرمند به شمار می‌رود.
💢 صدای استاد قسمت خانی چپ کوک بود و ظرفیت و قابلیت‌های فراوانی داشت و آلبوم‌های تصویری دویر آویر و آفتاو پرمه ۱۳۹۱و نیز مشن مشن از جمله آثاری است که از این هنرمند بر جای مانده است.
💢 استاد قسمت خانی ، روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۲ بعد از یک دوره طولانی و سخت بیماری در روستای «سکام» بخش مرکزی شهرستان رضوانشهر (تالشدولاب) درگذشت و در همان روستا به خاک سپرده شد ، مجسمه‌ی این استاد گرانقدر در ورودی روستای سکام نصب شده است تا توجه هر رهگذری را به خود جلب کند ، نام و یادش گرامی و روحش شاد
.
کاری از گروه ساز تالشی

سخنی چند از مرحوم قسمت خانی

برچسب ها

سایر آهنگهای

دیدگاه ها

  1. رضا علیزاده ریک
    ۲۶ آبان ۹۸

    اقا سلام واقعا دستتون درد نکنه از این سایت بسیار زیبا و مطالبش

  2. رضا علیزاده ریک
    ۲۶ آبان ۹۸

    با تشکر از سایت شما

تلگرام ساز تالشیاینستاگرام ساز تالشی